Broneeri laud!
Home / Dieet & Fitness / Kuidas muutuda ilusamaks ehk mis on negatiivsed kalorid?
Kuidas muutuda ilusamaks ehk mis on negatiivsed kalorid?

Kuidas muutuda ilusamaks ehk mis on negatiivsed kalorid?

Paljud meist on kuulnud suhteliselt hiljuti tekkinud väljendit “negatiivsed kalorid”. Mis moodsa aja mõiste see selline on? Hakkame uurima!

Selleks, et saada mingi kogus energiat, peab organism seda söödud toidust ammutama, kuid energia kättesaamiseks tuleb energiat kulutada. Milliseid toiduaineid siis tarbida, et toimiks negatiivse kalorsuse printsiip? Võib ju organism ühe ja sama kalorite hulga puhul rasva nii põletada kui ka vastupidi, seda koguda!

Toome ühe näite. Võtame magustoidu, mis sisaldab 400 kilokalorit. Selleks, et seda ümber töödelda, kulutab organism 150 kilokalorit, aga tekkinud vahe võib tõesti kusagil teie keha kõige nähtavamal kohal ladestuda (loomulikult siis, kui te spordisaalis velotrenažööril kohe vajalikke meetmeid tarvitusele ei võta!). Ning vastupidi, kui võtame sellerivarre, mis sisaldab 13 kilokalorit, siis organism kulutab temast energia kättesaamiseks mitu korda rohkem kaloreid, kui seller ise sisaldab. Sel viisil saamegi pesuehtsad „negatiivsed kalorid“! Selliste toiduainete suurtes kogustes tarbimine stimuleerib organismi kaotama rasva, veelgi enam – mõjub positiivselt lihastele, sest need toiduained sisaldavad rikkalikult aminohappeid ja vitamiine.

Negatiivse kalorsusega toidud

Parima tulemuse saavutamiseks tuleb neid toiduaineid tarvitada eraldi, lisamata teisi tühjasid kaloreid. Enamikku puu- ja köögivilju võib tarvitada suures koguses. Kasulik on süüa neid koos kala- või lihatoitudega, kuid sel juhul on rasvapõletusefekt väiksem, see-eest ainevahetus kiireneb mitu korda.

Tatar

Kui tatratang kallata õhtul veega üle ning süüa seda hommikul, siis selline toit on negatiivse kalorsusega. Juhime tähelepanu sellele, et soovitatakse just nimelt leotada tatart, mitte temast putru keeta! Negatiivse kalorsusega on ka teised tangud, kuid ainult need, mis ei kleepu!

Köögiviljad

Liidrid on seller, peet, kapsas, porgand, tšilli, kurk, küüslauk, roheline aeduba, sibul, redis, suvikõrvits. Spargelkapsal, porrulaugul, naerisel, spinatil, lillkapsal ja asparil on negatiivse kalorsuse näitajad väiksemad, kuid nad on samuti väga kasulikud.

Puuviljad ja marjad

Õun, mustikas, ananass, mango, jõhvikas, greip, sidrun, laim, papaia, vaarikas, maasikas, tomat, mandariin, arbuus. Kõik need puuviljad ja marjad ei tohi olla magusat sorti! Ning valmistamisel ei tohi kasutada magusaineid ega suhkrut.

Kirjuta kommentaar

Your email address will not be published.Vajalikud väljad on märgitud *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current day month ye@r *

Scroll To Top