Broneeri laud!
Home / Dieet & Fitness / Ning taas pähklid! Igast liigist põhjalikumalt
Ning taas pähklid! Igast liigist põhjalikumalt

Ning taas pähklid! Igast liigist põhjalikumalt

Mille poolest on pähklid väärtuslikud? Jah, me kõik teame, et pähklid tugevdavad meie tervist, parandavad seda! Kuid millised pähklid konkreetselt? Mille poolest nad kasulikud on? Kirjeldame lühidalt kõige populaarsemaid liike.

Arahhis ehk maapähkel

Liidriks võib pidada populaarset arahhist, sest ta pole kallis ja teda saab alati igalt poolt osta, kuid kasulikke aineid sisaldab suures koguses. Valke on temas 26%, 45% taimseid õlisid, leidub foolhapet, terve plejaad vitamiine nagu С-, А-, D-, Е-, К-, В1-, В2-, РР-vitamiin. Samuti naatrium, kaltsium, kaalium, magneesium, fosfor, raud, tsink. Maapähkel alandab edukalt vere kolesteroolitaset, tugevdab närvisüsteemi, soodustab rakkude uuenemist ja kasvu, parandab mälu ja keskendumisvõimet.

Mandel

Neile, kes ei armasta piimatooteid, võib soovitada mandleid, sest viimased lihtsalt kubisevad kaltsiumist. Veel on mandlites pikk nimekiri B- ja E-grupi vitamiine, vähe süsivesikuid ning 18% valke. Fosforit, magneesiumi, kaaliumi, tsinki, rauda – kõiki neid aineid on mandlites rohkem kui küll, et hoida tervena hambaid, juukseid, nahka, nägemist ja ajutegevust. Mandel soodustab siseorganite puhastumist. Mandel on küllaltki raske toit, neid on raske seedida, seepärast tasub inimestel, kel on nõrk magu või soolestik, mandlite tarbimist piirata.

Kreeka pähkel

Samuti populaarne meie laiuskraadidel! Kreeka pähklis on külluslikult valke ja kasulikke rasvhappeid. Ta sisaldab suurt hulka vitamiine ja mineraalaineid, nagu näiteks А-, В1-, В2-, Е-, РР- ja С-vitamiine, rauda, koobaltit, tsinki, kaaliumi, magneesiumi, kaltsiumi, joodi ja fosforit, mis avaldavad soodsat mõju ajutegevusele, hoiavad mõistuse tervena. Kreeka pähkel tugevdab südant, maksa ja immuunsüsteemi. Leevendab närvipinget ja stressi.

Pistaatsiapähkel

Pistaatsiapähklid aitavad võidelda liigse kehakaaluga, suurendavad potentsi, on kasulikud kehvveresuse puhul, aitavad taastuda pärast rasket füüsilist koormust. Pistaatsiapähkleid iseloomustab suur B6-vitamiini sisaldus, olemas on ka A-, B1- ja E-vitamiinid ning raud.

Sarapuupähkel

Jällegi – palju valke, sisaldab B-grupi vitamiine, A-vitamiini, kaaliumi, kaltsiumi, magneesiumi, vaske, fosforit. Soodustab toksiinide ja jääkainete väljutamist, tugevdab immuunsüsteemi.

India pähkel ehk kašupähkel

Meie laiuskraadil on see üsna eksootiline toode. Vaatamata sellele, et pähkel on rikas valkude (18%) ja rasvhapete (48%) poolest, peab arvestama, et süsivesikute tase on samuti „laes“ – 22,5%! India pähkel on kasulik inimestele, kes kannatavad aneemia või depressiooni käes, see pähkel kiirendab ainevahetust, tugevdab südant ning vähendab kolesteroolitaset.

Seedermännipähkel

Väidetakse, et kui süüa ära 100 grammi seedermännipähkleid, saab organism päevaannuse mikroelemente, А-, Е-, D-, В1-, В2-, В6-, В12-, С- ja РР-vitamiine, kiudaineid ja fruktoosi. Seedermännipähklite tarvitamine suurendab haiguskindlust, vastupidavust, parandab vere ja närvisüsteemi seisundit ning soodustab ainevahetusprotsesside kiirenemist. Need pähklid sisaldavad suures koguses arginiini, mis on sportlaste jaoks tähtsaim aminohape.

Kirjuta kommentaar

Your email address will not be published.Vajalikud väljad on märgitud *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current day month ye@r *

Scroll To Top