Broneeri laud!
Home / Dieet & Fitness / Puu- ja köögiviljade värvil on meie organismi jaoks tähendus
Puu- ja köögiviljade värvil on meie organismi jaoks tähendus

Puu- ja köögiviljade värvil on meie organismi jaoks tähendus

Erinevat värvi toiduainete tasakaalustatud tarbimine normaliseerib ja stabiliseerib organismi kõiki elutalituse süsteeme. Vaatame, milline on köögiviljade värvi mõju?

Punased

Punast värvi toiduained avaldavad positiivset mõju vereloomele, kiirendavad vereringet, stimuleerivad lihastoonust. Punased puu- ja köögiviljad sisaldavad lükopeeni – antioksüdanti, mis täidab peamist rolli ilu ja noorusliku välimuse säilitamises. Punaste puu- ja köögiviljade tarvitamine kiirendab erinevate põletikuliste protsesside taandumist, kaitseb südame-veresoonkonna haiguste ning kopsu-, rinna- ja põievähi eest. Nad ergutavad, leevendavad depressiooni sümptomeid, stimuleerivad käitumisreaktsioone ja vaimset aktiivsust, suurendavad enesekindlust.

Kuid punaste toiduainete liigne tarbimine võib põhjustada unetust, ärevust ja rahutust.

“Punase grupi” peamised toiduained on tomat, punane õun, punane viinamari, paprika, maasikas, kirss, jõhvikas, vaarikas, sõstar, redis, granaatõun, roosa greip, arbuus.

Punane õun Kirss Vaarikad Tomat Maasikad

Kollased

Kollast värvi puu- ja köögiviljad on asendamatud seedetrakti ja kuseteede haiguste puhul. Neil on õrn lahtistav toime. Kollased toiduained sisaldavad flavonoide ja karotenoide, mis vähendavad infarktiriski, parandavad naha ja hingamiselundite rakkude seisundit, tugevdavad närvisüsteemi ning kiirendavad ainevahetust.

“Kollase grupi” peamised toiduained on mais, melon, ananass, kollane ploom, paprika, kollane murel, sidrun, õun, banaan, suvikõrvits ja mango.

Kollane õun Banaan Mango Sidrun

Oranžid

Oranži värvi puu- ja köögiviljad võitlevad väga edukalt apaatsuse ja väsimusega. Parandavad emotsionaalset seisundit ja meeleolu. Neid toiduaineid on kasulik süüa siis, kui esinevad haavad või traumad, kuna nad sisaldavad karotenoide, mis kiirendavad rakkude taastumist ning soodustavad aktiivselt fitnessiga tegelejatel ka lihaskoe uuenemist. Parandavad jumet ja silma limaskesta seisundit.

“Oranži grupi” peamised toiduained on kõrvts, porgand, virsik, aprikoos, nektariin, astelpaju, apelsin, mandariin, hurmaa.

Köögiviljade värvid: Virsik Oranž Pipar Köögiviljade värvid: Apelsin

Rohelised

Rohelisi puu- ja köögivilju hinnatakse nende vähivastaste omaduste tõttu. Nad parandavad veresoonte elastsust, tugevdavad füüsilist seisundit, vaimset tasakaalu (stressi, ärevuse puhul) ning immuunsust. Normaliseerivad vererõhku, südametööd, seedeprotsesse.

“Rohelise grupi” peamised toiduained on õun, viinamari, kiivi, avokaado, aeduba, spargel, hernes, spargelkapsas, rooskapsas, porrulauk, roheline rõigas, roheline paprika, salat, spinat, till, petersell, seller, estragon, pune.

Köögiviljade värvid: Kurk Köögiviljade värvid: Karusmari Köögiviljade värvid: Hernes Roheline õun

Valged

Valged toiduained sisaldavad palju valku, seepärast on nad väga kasulikud lihaskoe taastumiseks, samuti sisaldavad nad liitsüsivesikuid, mis tekitavad pikaks ajaks täiskõhutunde. Pole saladus, et sellesse gruppi kuuluvatel sibulal ja küüslaugul on võimsad bakteritsiidsed omadused. Küüslauk aitab alandada kõrget vererõhku.

Mis puudutab liitsüsivesikuid (leib, makaronid, kartul), siis nende tarbimist tuleb piirata, et vältida kaalutõusu! Piisav päevakogus on 40-50 grammi täisteraleiba, kuni 100 grammi kartuleid või makaone.

“Valge grupi” peamised toiduained on riis, värsked ja hapendatud piimatooted, kartul, makaronid, kapsas, sibul, küüslauk, idud.

Kapsas Küüslauk Sibul

Kirjuta kommentaar

Your email address will not be published.Vajalikud väljad on märgitud *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current day month ye@r *

Scroll To Top